25 Ιανουαρίου 2010

Παρέμβαση Γιάννη Μίχα για το συνέδριο της ΕΝΑΕ στη Μυτιλήνη

ΚΙΝΗΜΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Αθήνα, 27-4-2009




ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΚΙΝΗΜΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΑΕ» ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΝΑΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009


Κυρίες και κύριοι,
Φίλες και φίλοι,


Θα ήθελα και εγώ από την πλευρά μου να σας ευχαριστήσω για την ανταπόκρισή σας στην πρόσκλησή μας, που στην ουσία είναι έκκληση προς εσάς τους δημοσιογράφους και όλα τα μέσα ενημέρωσης, έκκληση στήριξης στη κρίσιμη μάχη που δίνουμε όλοι οι νομάρχες της χώρας για το παρόν και το μέλλον του θεσμού, για τα προβλήματα και τις προοπτικές κάθε τοπικής κοινωνίας.

Για όλους εμάς, τους αιρετούς εκπροσώπους της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, είναι μια μάχη αξιοπρέπειας και αξιοπιστίας.

Γιατί μπορεί η κυβέρνηση να το ξεχνά, όμως εμείς δεν ξεχνάμε ότι οι συμπολίτες μας, μας ψήφισαν, μας έστειλαν στις Νομαρχίες, με την προσδοκία και το αίτημα να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις μας ώστε να αλλάξει η καθημερινότητά τους προς το καλλίτερο.

Να βγούμε μπροστά, με προτάσεις και λύσεις στα προβλήματα που τους αφορούν άμεσα.

Απέναντι στις προσδοκίες, τις ανάγκες και τις αγωνίες των ίδιων των πολιτών που ζητούν από εμάς περισσότερες δράσεις και παρεμβάσεις, για την προστασία τους ως καταναλωτές, για την προστασία του περιβάλλοντος στο οποίο ζουν και ζούμε, για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης σε μια εποχή που τα κοινωνικά αδιέξοδα είναι μεγάλα, για την βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, δεν έχουμε δικαίωμα να παραμείνουμε αδρανείς.

Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε τις Νομαρχίες στη μοίρα, την οποία της έχει επιφυλάξει η σημερινή κυβέρνηση.

Μια κυβέρνηση που δεν σέβεται ούτε το Σύνταγμα, ούτε τους δημοκρατικούς θεσμούς και τους αιρετούς εκπροσώπους τους, αλλά, όπως αποδεικνύεται, δεν σέβεται ούτε τον λόγο της, ούτε τον ίδιο της τον εαυτό.

Προεκλογικά μας μιλούσε για ενίσχυση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων με πόρους, μέσα και προσωπικό.

Η λέξη «ενίσχυση» όχι μόνο δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό της, αλλά έχει εγκατασταθεί από την απαξίωση, την υποβάθμιση, την υπονόμευση.

Το τελευταίο όμως διάστημα η κυβέρνηση έχει ξεπεράσει κάθε όριο και φραγμό.

Ξεδιπλώνοντας μια άνευ προηγουμένου πολυεπίπεδη επίθεση σε βάρος της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, απειλεί την ίδια την οντότητά μας.

Δυστυχώς φαίνεται ότι από το ευφυολόγημα της νέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης - που όσο το είδατε εσείς άλλο τόσο το είδαμε και εμείς - περάσαμε στο πραγματικό σχέδιο της νέας Διοικητικής Απορρύθμισης, που προβλέπει την σταδιακή αποδυνάμωση της αυτοδιοίκησης με σκοπό να μην έχει καμία ουσιαστική δυνατότητα να παρέμβει αποφασιστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών που είναι και ο λόγος της ύπαρξης των αυτοδιοικητικών θεσμών.

Και αναφέρομαι στη λέξη σχέδιο όχι τυχαία, αλλά γιατί όλες οι μέχρι σήμερα ενέργειες της Κυβέρνησης – σας θυμίζω την αλλαγή του εκλογικού νόμου του 42 % παραμονές των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2006 - αποδεικνύουν ότι υπάρχει ένας συγκεκριμένος σχεδιασμός.

Σχεδιασμός που κρύβεται πίσω και από την τελευταία πρωτοβουλία της, απώτερος στόχος του οποίου είναι να καταφέρει σιγά σιγά να αποδυναμώσει πλήρως την αυτοδιοίκηση και να την καταστήσει πλήρως ελεγχόμενη, εξαρτημένη από την Κεντρική Διοίκηση.

Εκτός κι αν βέβαια η Κυβέρνηση εννοούσε ως νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση την κατάργησή μας, γιατί εκεί οδηγούμαστε.

Κυρίες και κύριοι,


Η απόφασή μας να προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις για να διασφαλίσουμε το μέλλον του θεσμού, ήταν επιβεβλημένη και είχε αποφασιστεί από το Δ.Σ. ΕΝΑΕ από τις 18 του Μάρτη, πολύ πριν δηλαδή έλθει η Κυβέρνηση με την απόφασή της να καταργήσει τον πολύτιμο αυτοδιοικητικό πόρο των τελών άδειας και μεταβίβασης οχημάτων.

Απλά η τελευταία πέρα και έξω από κάθε λογική απόφασή της ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, ήταν το αποκορύφωμα των αντι αυτοδιοικητικών ενεργειών της.

Τι έχει προηγηθεί; Επιτρέψτε μου να σας το θυμίσω :

Έχει καθυστερήσει αναιτιολόγητα την ψήφιση του νέου κώδικα των ΝΑ παρά το γεγονός ότι η αρχική δέσμευση ήταν ότι θα είχε ψηφιστεί πριν το περασμένο καλοκαίρι ακόμη περιμένουμε
Απέρριψε όλες τις προτάσεις που καταθέσαμε μέσα από το 12ο, το 13ο και το Έκτακτο Συνέδριό μας στην Αθήνα και αφορούσαν στην οικονομική και θεσμική μας ενδυνάμωση
Εξακολουθεί να μας στερεί το προσωπικό και τα μέσα που τόσο έχουμε ανάγκη, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε τεράστια προβλήματα στη λειτουργία μας
Συνεχίζει τις αυθαίρετες μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων μας, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη μας, αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο τις ήδη αποδυναμωμένες υπηρεσίες μας
Ιδρύει νέες κρατικές υπηρεσίες που λειτουργούν παράλληλα με αυτές των ΝΑ, όπως είναι η ΥΠΕΑ, ο ΕΦΕΤ, τα Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης, αποσυγκεντρώνοντας και όχι αποκεντρώνοντας τη λειτουργία του Κράτους
Θεσμοθέτησε μια Διυπουργική Κυβερνητική Επιτροπή για να ελέγχει ως μπαμπούλας τα οικονομικά μας, αποδεικνύοντας ότι έτσι αντιλαμβάνεται τον έλεγχο νομιμότητας, απαξιώνοντας όλα τα μέχρι σήμερα ελεγκτικά όργανα της Πολιτείας
Παρέδωσε τη διαχείριση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ σε κρατικές υπηρεσίες, καθιστώντας τον ρόλο μας καθαρά διακοσμητικού χαρακτήρα
Διατηρεί τους υπαλλήλους μας, τους εργαζομένους στις ΝΑ στον πάτο της μισθολογικής κλίμακας, μιας και είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι στη δημόσια διοίκηση με διαφορά από τους προτελευταίους, αποδεικνύοντας ότι έτσι τους επιβραβεύει, επειδή παραμένουν στην πρώτη γραμμή της μάχης με ελάχιστα μέσα.
Και το κυριότερο όλων συνεχίζει να μας φορτώνει με «φέσια». Συγκεκριμένα :
1. Οφείλει πάνω από 280 εκ. € για τον θεσμό της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών που χρηματοδοτούν οι Νομαρχίες από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Αν και η Κυβέρνηση είναι γνώστης του προβλήματος, - από εμάς τουλάχιστον από το 2005 - αν και έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την οριστική επίλυσή του με την τροποποίηση του απαρχαιωμένου νομοθετικού πλαισίου συνεχίζει να αδιαφορεί προκλητικά και ενδεικτικό της αδιαφορίας της είναι το γεγονός ότι στον φετινό προϋπολογισμό ενέγραψε μόλις 106 εκ. € ενώ όπως σας είπα οφειλές και τρέχουσες ανάγκες ανέρχονται σε 280 εκ. €. Με κάθε ειλικρίνεια σας λέω ότι εάν δεν υπάρξει κάποια λύση είναι σχεδόν βέβαιο ότι τη νέα σχολική χρονιά το πρόγραμμα της μεταφοράς των μαθητών δεν θα υλοποιηθεί με τον κίνδυνο βεβαίως να τιναχθεί στον αέρα η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι ορατός.
2. Μεταφέρει διαρκώς αρμοδιότητες χωρίς πόρους, όπως γίνεται με τη συντήρηση του οδικού δικτύου. Σήμερα καλούνται δήμοι και νομαρχίες να δώσουν την μάχη της λακκούβας, τη μάχη της ασφαλούς μετακίνησης των συμπολιτών μας, να έχουν δηλαδή την ευθύνη συντήρησης ενός μεγάλου μέρους του οδικού δικτύου της χώρας, με ποινικές μάλιστα ευθύνες σε περίπτωση αμέλειας, χωρίς όμως να καταβάλλονται οι αναγκαίοι πόροι κατά παράβαση του άρθρου 102 του Συντάγματος.
3. Δεν μας έδωσε τα 240 εκ. € (120 εκ. € κατ’ έτος για το 2008 και το 2009) που υποσχέθηκε πέρσι τέτοια εποχή ο προκάτοχος του σημερινού Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Πρόκειται για ένα μείζον ζήτημα ενδεικτικό της αναξιοπιστίας της σημερινής Κυβέρνησης αλλά και της πολιτικής της συμπεριφοράς απέναντι στην αυτοδιοίκηση.
4. Με την δε κατάργηση του πόρου που προέρχεται από τα τέλη άδειας και μεταβίβασης οχημάτων, η μαύρη τρύπα στα οικονομικά όλων των ΝΑ με ευθύνη της Κυβέρνησης ξεπερνά πλέον τα 500 εκ. €. Το ταμείον δεν είναι απλά μείον, αλλά σε λίγο θα αναρτήσουμε κλειστόν λόγω χρεοκοπίας.

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν όπως προανέφερα η πέρα και έξω από κάθε λογική απόφασή της Κυβέρνησης με την οποία κατέθεσε στη Βουλή σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΟ με στόχο την κατάργηση ενός από τους ελάχιστους και πολύτιμους πόρους για τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Του πόρου που προέρχεται από τα τέλη άδειας και μεταβίβασης οχημάτων για να τονώσει δήθεν την αγορά του αυτοκινήτου.

Σε μια περίοδο οξύτατης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, η κυβέρνηση αποφασίζει αντί να περικόψει σπατάλες διάφορων υπουργείων, να περικόψει χρήσιμους πόρους που επιστρέφουν με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την κοινωνία, οδηγώντας ταυτόχρονα τις Νομαρχίες της χώρας στην χρεοκοπία.

Το λέω αυτό γιατί η απόφαση αυτή της Κυβέρνησης έχει διπλό αποδέκτη :

 Πρώτον, πλήττει τον θεσμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ο οποίος αποδυναμώνεται πλήρως αφού η απώλεια αυτού του εσόδου που για όλες τις Νομαρχίες της χώρας ανέρχεται στα 120 εκ. €. Η απώλεια αυτού του τόσο σημαντικού εσόδου θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες στον προγραμματισμό, αλλά και στους ήδη ψηφισθέντες προϋπολογισμούς των ΝΑ που τινάσσονται στον αέρα και ανατρέπονται ολοκληρωτικά, οδηγώντας σε μαζικές ακυρώσεις έργων, σε αναστολή εφαρμογής πολιτικών για την κοινωνική αλληλεγγύη, το περιβάλλον, τη δημόσια υγεία, την παιδεία, την επιμόρφωση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.

 Δεύτερον, πλήττει την ίδια την κοινωνία αφού τα έσοδα των ΝΑ επιστρέφουν στην κοινωνία με πολλαπλασιαστικά οφέλη με τη μορφή έργων υποδομών αλλά διάφορων δράσεων και παρεμβάσεων. Αυτό είναι κάτι που θέλουμε να κάνουμε σαφές στον πολίτη ότι η κατάργηση αυτού του τέλους τον αφορά άμεσα γιατί :
Σημαίνει λιγότερα έργα στην γειτονιά, στη συνοικία, στην περιφέρεια, μικρότερη ανάπτυξη στους τόπους μας, μεγαλύτερα προβλήματα για όλους μας.
Σημαίνει κατάρρευση της πολιτικής στήριξης των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, σε μέρες που η φτώχεια χτυπά την πόρτα όλο και περισσότερων συμπολιτών μας.
Σημαίνει εκπαραθύρωση κάθε πολιτικής για το περιβάλλον, σε μια περίοδο που τα οικοσυστήματά μας απειλούνται
Σημαίνει αποδυνάμωση κάθε πολιτικής για την προστασία της δημόσιας υγείας και την ασφάλειά μας ως καταναλωτές, σε μια εποχή που τα διατροφικά σκάνδαλα διαδέχονται το ένα το άλλο.
Σημαίνει λιγότερες δράσεις για τη νέα γενιά, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, σε μια εποχή που όλοι μας και κυρίως τα παιδιά μας, αναζητούμε διέξοδο από την αγχώδη και δύσκολη καθημερινότητά μας

Είναι επομένως μια απόφαση αντι αυτοδιοικητική και αντικοινωνική.

Συν τοις άλλοις πρόκειται για μια απόφαση που δεν εξυπηρετεί κανέναν αντικειμενικό στόχο και θα σας αποδείξω για ποιον λόγο καταρρίπτοντας τα ψεύτικα επιχειρήματα της Κυβέρνησης.

1. Ψέμα πρώτο. Μας λένε ότι με το μέτρο αυτό θα τονωθεί η αγορά του αυτοκινήτου. Ρωτάμε : Υπάρχει κάποιος που σήμερα πιστεύει ότι η αγορά αυτοκινήτων έχει παγώσει λόγω των 75 ευρώ κατά μέσο όρο που καταβάλλονται από τους πολίτες για τα τέλη άδειας και μεταβίβασης ενός συμβατικού ΙΧ αξίας αρκετών χιλιάδων ευρώ; Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι το τέλος άδειας και μεταβίβασης οχημάτων επηρεάζει έστω και κατ’ ελάχιστο την αγορά αυτοκινήτου; Το ποσό που καταβάλλει ο πολίτης ως τέλος ή η περιορισμένη αγοραστική του δύναμη ευθύνεται για την κατάσταση στην αγορά του αυτοκινήτου;

2. Ψέμα δεύτερο. Μας λένε ότι τέλος πάντων πρέπει κάπως σε περίοδο οικονομικής κρίσης και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να συνεισφέρει στο μέτρο των δυνατοτήτων της. Ρωτάμε : Τα πενιχρά έσοδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που μαζί με την πρωτοβάθμια ανέρχονται στο 0,5 % του ΑΕΠ θα σώσουν τον προϋπολογισμό του Κράτους; Ξεχνάνε ότι στον προϋπολογισμό του 2009 ήδη οι ΝΑ όλης της χώρας έχουν πληρώσει βαρύ τίμημα αφού μειώθηκε κατά 31,7 % σε σχέση με πέρσι η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για νομαρχιακά έργα; Ξεχνάνε τις οφειλές τους για τη Μεταφορά των Μαθητών που ανέρχονται σε 280 εκ. €; Ξεχνάνε την αντισυνταγματική μεταφορά της αρμοδιότητας της Συντήρησης του Οδικού Δικτύου αφού δεν μεταφέρθηκαν ποτέ οι ανάλογοι πόροι; Ξεχνάνε τη δημόσια δέσμευση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών πέρσι τέτοια εποχή για καταβολή χρηματικής ενίσχυσης ύψους 120 εκ. € κατ’ έτος που αθετήθηκε; Ξεχνάνε ότι δεν έχουν κάνει μέχρι σήμερα αποδεκτή ούτε μία πρόταση για βελτίωση των οικονομικών μας όπως έχουν κατατεθεί από τα Τακτικά Συνέδρια της ΕΝΑΕ; Δεν γνωρίζουν ότι στις χώρες της ευρωζώνης το αντίστοιχο ποσοστό του ΑΕΠ που αντιστοιχεί στις αυτοδιοικήσεις είναι 20 %; Εμείς αντί να προσπαθούμε να κάνουμε βήματα προς το 20 % κάνουμε βήματα προς το 0 %;

Επομένως δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία γι’ αυτή την απόφαση.

Οι δε υποσχέσεις που για ακόμη μια φορά δόθηκαν από την Κυβέρνηση σε συνάντηση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με τον πρόεδρο της ΕΝΑΕ, μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η δημοσιοποίηση αυτού του μέτρου, περί δήθεν αναπλήρωσης του πόρου αυτού ανά τρίμηνο, είναι απολύτως επισφαλείς και δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.

1. Καταρχήν δεν γίνονται αποδεκτές γιατί από μια Κυβέρνηση που μέχρι σήμερα έχει φανεί απολύτως ασυνεπής απέναντί μας δεν μπορούμε να πιστέψουμε πλέον τίποτα. Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να τους δώσουμε λευκή επιταγή σε μια Κυβέρνηση η οποία στα μάτια όλων των αυτοδιοικητικών φορέων είναι ηθικά και πολιτικά έκπτωτη και αναξιόπιστη.

2. Και κατά δεύτερον, γιατί αυτή η λογική «θα σας τα δώσουμε εμείς» έτσι χωρίς κριτήρια, χωρίς σχεδιασμό δεν λέγεται αξιοκρατία, αλλά είναι προφανές ότι στοχεύει στη δημιουργία πελατειακών εξαρτήσεων και στην ευνοιοκρατία

Και φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο πλέον εξοργιστικό, που ενδυναμώνει την άποψη ότι υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός, στο γεγονός ότι για την «πρωτοβουλία» αυτή η Κυβέρνηση έδρασε στα κλεφτά.

• όχι μόνο δεν σεβάστηκε το θεσμό αφού καμία πρότερη ενημέρωση δεν υπήρξε του αρμόδιου συλλογικού μας οργάνου,
• αλλά ακόμη χειρότερα επιχείρησε την πλήρη αποσιώπησή του, αφού πουθενά στο επίμαχο σχέδιο νόμου δεν γίνεται αναφορά στον Ν. 3220/2004, με τον οποίο έχουν μεταβιβαστεί εξ ολοκλήρου στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις τα τέλη μεταβίβασης, ενώ ούτε από το τίτλο του άρθρου 25 καθίσταται δυνατό να συμπεράνει κανείς ότι πέραν της μείωσης των συντελεστών των τελών ταξινόμησης προχωρά και στην κατάργηση των τελών μεταβίβασης.

Δυστυχώς η κυβέρνηση :

 Αδιαφορεί για το γεγονός ότι τα ποσά που διατίθενται στις αυτοδιοικήσεις επιστρέφουν με πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία

 Παραβλέπει ότι δήμοι και νομαρχίες είναι οι μοναδικοί φορείς εκτέλεσης έργων, ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών που αφορούν στην καθημερινότητά μας

Αυτή η τελευταία εξέλιξη σε συνδυασμό με τα παραπάνω έχει οδηγήσει τις Νομαρχίες όλης της χώρας σε αδιέξοδο και δικαιώνει την απόφαση μας να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις που ήταν και είναι μονόδρομος.

Σε περίπτωση μάλιστα που τα αιτήματά μας δεν εισακουστούν, η πρόταση της παράταξής μας είναι να υπάρξει κλιμάκωσή τους που θα φτάσει έως και τη διακοπή άσκησης κρατικών αρμοδιοτήτων.

Είναι λοιπόν προφανές ότι απέναντι σε αυτή την εξέλιξη οι Νομαρχίες όλης της χώρας αρνούμαστε να συμβιβαστούμε!

Αντιστεκόμαστε και καλούμε σε κοινό αγώνα την αυτοδιοίκηση α΄ βαθμού γιατί τα προβλήματα είναι κοινά.

Αντιδρούμε στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εφαρμόσει οπισθοδρομικές πολιτικές που απειλούν ακόμη και την ίδια την οντότητά μας.

Αγωνιζόμαστε για να συνεχίζουμε το έργο μας, για να συνεχίσουμε να τιμούμε την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Γιατί η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ είναι η πραγματική φωνή του πολίτη, ο πραγματικός του σύμμαχός στην καθημερινότητά του.

Ζητάμε :

 την άμεση απόσυρση των επίμαχων διατάξεων και σε καμία περίπτωση την αναπλήρωση του πόρου

 την καταβολή των αναγκαίων πόρων και των οφειλομένων για τη μεταφορά των μαθητών και τη συντήρηση του οδικού δικτύου

 την άμεση στελέχωση των υπηρεσιών μας προσωπικό και μέσα για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των συμπολιτών μας

 την άμεση ψήφιση του νέου Κώδικα των ΝΑ όπως τον είχε εγκρίνει το Συνέδριο της ΕΝΑΕ στη Δράμα

Κλείνοντας, θα ήθελα να φέρω στη μνήμη σας μια φράση που είπε στο 10ο Τακτικό Συνέδριο της ΕΝΑΕ που έγινε στην Αθήνα τον Δεκέμβρη του 2004, ο αρμόδιος Υπουργός που εκπροσωπούσε την Κυβέρνηση. Τότε αισθάνθηκε την ανάγκη απευθυνόμενος σε όλους εμάς να «ζητήσει ένα διαχρονικό συγγνώμη από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους εκπροσώπους της για όλα όσα δεν έγιναν από την Πολιτεία».

Ίσως μετά και από όλα όσα έχουν συμβεί το τελευταίο χρονικό διάστημα έφτασε η ώρα η Κυβέρνηση να ξαναζητήσει συγγνώμη, αυτή τη φορά όχι μόνο για όλα όσα δεν έκανε η ίδια, αλλά για όσα μεθοδευμένα και κατ’ εξακολούθηση πράττει σε βάρος του θεσμού που μας οδηγούν στην πλήρη υποβάθμιση και απαξίωσή μας.

Σας ευχαριστώ