Η σημαντική απόφαση της ΝΕΛ , να ενισχύσει τη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος με το ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ , κατά τους θερινούς μήνες δεν ικανοποίησε όλους τους φορεις του Βορείου Αιγαίου. Αιτία της δυσαρέσκειας αποτελεί το γεγονός ότι το πλοίο της ΝΕΛ φτάνει μέχρι τη Χίο. Ετσι οι φορείς της Σάμου αντέδρασαν ζητώντας από τη ΝΕΛ και το αρμόδιο Υπουργείο να συμπεριλάβει και τη Σάμο στο δρομολόγιο.
Υποστηρίζουν ότι ο τουρισμός τους θα πληγεί σημαντικά από αυτή τη παράλειψη και στις δύο επιστολές, επισημαίνεται ότι η Σάμος η Ικαρία και οι Φούρνοι έχουν επενδύσει στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας, με διαφήμιση σε τηλεοπτικά κανάλια και ραδιοφωνικούς σταθμούς, για προσέλκυση τουριστών και τονίζεται ότι «δεν μπορεί να συζητάμε για ενιαία διοίκηση, κοινή πορεία και ανάπτυξη της περιφέρειας και συγχρόνως να αποκλείονται νησιά από επικοινωνία μεταξύ τους και μεταξύ της βόρειας Ελλάδας σε περίοδο τουριστικής αιχμής».
Η ΝΕΛ επικαλείται ότι η απόφαση της καθορίστηκε από καθαρά οικονομικά κριτήρια, καθώς θεωρεί ότι η επέκταση της γραμμής θα είναι ζημιογόνος.
Βασικά στάλθηκαν δυο (2) επιστολές. Την πρώτη υπογράφουν ο βουλευτής, ο περιφερειάρχης Νάσος Γιακαλής και οι δήμαρχοι του νομού και τη δεύτερη το Επιμελητήριο Σάμου.
Στις επιστολές, οι υπογράφοντες ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Γιάννη Διαμαντίδη καθώς, όπως αναφέρουν, «το θέμα είναι για τους κατοίκους της Σάμου, της Ικαρίας και των Φούρνων πρώτης ανάγκης».